Het Reservaat

15 februari 2015
Jessica Dudock verhuist met haar man en hun drie kinderen van Curaçao terug naar Nederland, naar een dorp in het Gooi, ook wel Het Reservaat genoemd. Amanda Voorbach, de vrouw van de televisieproducent Marcus Voorbach, neemt Jessica onder haar hoede en introduceert haar bij haar vrienden.

Het Reservaat is een verhaal over buitenechtelijke relaties, zogenaamde vriendschappen en moord. Niet iedereen is zo eerlijk en aardig als ze zich willen voordoen. Het duurt alleen nogal lang eer Jessica, en haar man, daar uiteindelijk achterkomen.

Jessica laat zich al snel beinvloeden door Amanda en lijkt, vooral in het begin van het boek, nergens een eigen mening over te hebben. Ze vindt het erg belangrijk om mee te tellen.
Het boek lijkt dan in het begin ook meer op een roman dan op een thriller, het wil maar niet echt spannend worden. Pas in de laatste paar hoofdstukken komt er spanning aan bod, maar dan is het voor mij eigenlijk al te laat.
Er was al eerder gezegd dat Het Reservaat lijkt op De Eetclub van Saskia Noort. Dat klopt: dezelfde arrogante types, dezelfde ontrouw, geld lijkt geen rol te spelen en iedereen liegt en bedriegt een eind raak.

Meer recensies van