Prachtig rauw en eerlijk geschreven boek

Chantal H-L 01 september 2020
Sarah Domogala is opgegroeid in het Zuid-Limburgse Geleen en verhuisd voor haar stage en latere loopbaan naar Amsterdam.
In dit boek beschrijft ze op een prachtige, rauwe, eerlijke en kwetsbare manier haar eigen leven voor, tijdens en na haar burn out.
Ook wordt via terugblikken het leven van haar (voor)ouders verteld.

Niet iedereen kan en wil meedraaien en de hedendaagse 24-uurs economie. De ratrace waarin velen leven -en zich laten leven- past totaal niet bij Sarah en daar komt ze op een harde manier achter. Eerst een snelle carriere en vervolgens komt de Wolf om de hoek kijken.. Oftewel het licht gaat uit… Totaal opgebrand neemt Sarah uiteindelijk de noodzakelijke rust.

Tijdens deze periode waarin paniekaanvallen veelvuldig voorkomen en ze verder totaal geen energie heeft leert ze beetje bij beetje meer van zichzelf en haar (voor)ouders. Dat familieverbanden wel degelijk een invloed hebben op latere generaties en hoe men hier een weg in kan vinden. Sarah leert weer op zichzelf te vertrouwen en het verleden bij de vorige generaties achter te laten.

Het duurt lang voordat de hooggevoelige Sarah weer echt durft te voelen en te zijn wie ze daadwerkelijk is. Dit verloopt niet zonder vele tegenslagen. Ze omschrijft de paniekaanvallen en haar gedachtegangen op een rauwe, eerlijke en kwetsbare manier.

In dit boek komt duidelijk naar voren wat familieverbanden te weeg kunnen brengen, via familieopstellingen kunnen veel mensen erachter komen welke rugzak ze zelf meespelen uit het verleden en leren deze rugzak bij de voorgaande generaties te laten.
Tevens komt de hooggevoeligheid van Sarah duidelijk naar voren wat ik persoonlijk een prachtige eigenschap vind.

Meer recensies van Chantal H-L