Godendrank zorgt voor een glimlach op je gezicht

Chantal H-L 27 mei 2020
Abel Jongbloed is het stadse leven in hartje Amsterdam meer dan beu en droomt al jaren van een mooi, idyllisch wijnboerderijtje in Zuid-Frankrijk. De nogal naïeve, dromerige Abel heeft hun droompaleisje gevonden en ondertekent snel het Franse koopcontract.
Samen met zijn nuchtere vrouw Angela waagt hij de sprong vol enthousiasme. Het idyllische wijnchåteau blijkt wat mankementen te vertonen en dat is lang niet alles...De weerbarstige wijncollega's hebben twee Januskoppen en het maken van een goede wijn vergt toch wat meer kennis en kunde dan Abel had gedacht. De tegenslagen volgen elkaar op maar Abel laat zich niet het veld uitslaan.
Hij leert snel en wordt erg inventief... en mede door het kordate optreden van Angela lijkt het tij te keren.

Ilja Gort schrijft zoals hij spreekt. Deze vlotte roman -met spanning- is erg humoristisch en beeldend geschreven. Net zoals een slobberwijntje lekker weg drinkt leest ook deze roman lekker vlot weg. Een prima boek om tijdens een vakantie -of achter in de tuin of op het balkon- van te genieten.
Je waant je zo in Zuid-Frankrijk..

Van mij krijgt dit boek 3,5 ster.
Ik heb dit boek mogen lezen voor de Hebbanbuzz leesclub. Dank je wel hiervoor.

Meer recensies van Chantal H-L