Mooie mix tussen psychologische thriller en roman

Chantal H-L 30 juni 2020
Het verhaal van Nina Fleurie speelt zich af in een tijdsbestek van twee weken met de nodige terugblikken en flashbacks naar het verleden.
Nina komt tot de ontdekking dat ze een tweelingzus heeft.
De twee zusjes zijn in een totaal andere wereld opgegroeid. Tot het overlijden van haar moeder Mia heeft Nina een groot deel van haar jeugd in de Pyreneeën gewoond, in het afgelegen Bernice. Ze leefde hier volledig afgesloten van de bewoonde wereld en werd door haar moeder verwaarloosd. Nina leerde vertrouwen op haar intuïtie en leerde leven met, in en van de natuur. Dit is ze altijd blijven doen.
Thea daarentegen is opgegroeid in een beschermde gezinsomgeving rondom Maastricht. De twee zusjes zijn in een totaal andere wereld opgegroeid.

Nina en Thea gaan spitten in hun verleden en dit levert alleen maar meer vragen en onzekerheden op. Binnen een tijdsbestek van een paar weken worden ze geconfronteerd met intriges, schandalen en de nodige geheimen. Dit alles niet zonder gevaar voor beide dames...

Deze psychologische thriller van Anya Niewierra is een mooie mix geworden tussen een psychologische thriller en een roman. Het verhaal is erg beeldend geschreven, mooi taalgebruik en een goede zinsopbouw. Het leest erg prettig.
Voorin wordt een lijst met personages opgesomd. Deze lijst heb ik echter niet nodig gehad omdat het verhaal erg goed is opgebouwd, steeds een nieuw stukje informatie uit het verleden en het verloop van het verhaal in tegenwoordige tijd.

Meer recensies van Chantal H-L