Heerlijke feelgood

ciin_leest 07 mei 2024
Wat heb ik genoten van deze heerlijke feelgood roman van Julia Ran. Met dit boek laat Ran zien dat ze gevoelige onderwerpen kan combineren met humor en luchtigheid. En dan het concept van het ruilspel, wat begint als een onschuldig spelletje namelijk het ruilen van een knuffel voor een zonnebril, loopt al snel uit de hand tot steeds grotere dingen.

De schrijfstijl van Ran is vlot, vol humor en beeldend beschreven. Hierdoor las het boek voor mij heerlijk weg en had ik hem zo uit. Ik heb af en toe echt hardop zitten lachen om dingen die gebeurden in het boek of zinnen die gezegd werden. En ondanks de vele luchtige momenten in het boek, komen er ook wat zwaardere onderwerpen aan bod. Door Chloe haar leeftijd kon ik mij erg goed in haar verplaatsen. Ze komt herkenbaar en realistisch over door haar "problemen". Langzaam aan zie je haar steeds meer groeien in het boek, in de keuzes die ze maakt en de oplossingen waar ze mee komt.

Al met al, vond ik dit een geslaagde feelgood, heb ik genoten van de groei die Chloe doormaakt en het ruil spel vond ik een leuke originele toevoeging aan het boek!

Julia Ran en H!p publishing heel erg bedankt dat ik mee mocht doen aan de blogtour.

Meer recensies van ciin_leest