Ik ben een gorilla

Cindy Matthijssen 04 september 2014
Ik ben een gorilla is het verhaal over 'De Enige Echte Ivan', een gorilla. Het verhaal wordt vertelt vanuit Ivan zijn perspectief. Je leeft mee in zijn leven, opgesloten in een kooi, al zevenentwintig jaren lang.

Ivan is een machtige zilverrug. Tenminste, dat zou hij zijn als hij in het wild was, tussen zijn soortgenoten. Hier in zijn kooi - zijn domein - is hij 'gewoon Ivan'. Gevangen tussen twee werelden.

"Maar vaak vergeet ik wat ik eigenlijk ben. Ben ik een mens? Ben ik een gorilla? Mensen hebben zo veel woorden, meer dan ze eigenlijk nodig hebben. Toch hebben ze geen naam voor wat ik ben."

Maar met de komst van een babyolifant - Ruby - verandert er wat voor Ivan. Hij heeft ... (lees verder op http://boek-aholic.blogspot.nl/2014/09/katherine-applegate-ik-ben-een-gorilla.html)

Meer recensies van Cindy Matthijssen