Familieverhaal van Stella Fortuna

Cindy R 23 juli 2019
Ik raad dit boek zeker aan. Ik lees normaal veel thrillers en romans, dus dit was wel even een ander genre dan ik gewend was. (Lucinda Riley, Arlidge, Steel, Cole). Vanaf het eerste hoofdstuk wordt je meegezogen in het verhaal. Het verhaal gaat over Stella Fortuna. Het verhaal gaat over haar leven van kinds af aan totdat ze bejaard is. Maar dat is niet alles, omdat het een familieverhaal is, weet je ook meer van haar. Af en toe weet je al wat er gaat gebeuren, omdat de schrijfster dit als een soort onder-onsje al aan jou de lezer vertelt heeft, terwijl Stella hier geen weet van heeft. De schrijfster geeft je heel veel informatie en details. Eerlijk gezegd vooral in het begin duizelde mij het even, maar toch volgehouden en even doorgelezen en het boek was echt de moeite waard.
Stella wordt in een vrij arm dorp in Italië geboren en heeft een hele sterke band met haar zusje. Ze krijgt ook veel ongelukken, dat je denkt hoe kan dit, maar er zijn mensen die dat vast overkomen. Maar liefst 7 bijna bizarre doodservaringen. ​
De zusjes (Stella en Tina) zijn onafscheidelijk tot een bepaald moment in het boek, dan wil Stella niks meer met haar zusje te maken hebben. De familie en familieverhoudingen worden goed belicht. In het begin van het boek staat zelfs de familiestamboom. Maar na de laatste ervaring wil Stella niks meer met haar zusje te maken hebben, die dan tegenover haar woont. ​
Je leert Stella en haar familie goed kennen, het verhaal is vlot geschreven met veel details. Daar houdt ik van (alleen nogmaals in het begin een beetje to much). Jammer vind ik dat er wel stukken uit haar leven overgeslagen zijn, wellicht dat daar geen interessante dingen over vertelt zijn, maar laat voor mij als lezer een stukje onwetendheid over die periode. Maar de rest van het verhaal maakt het meer dan goed. Het is met recht een heerlijk boek van Juliet Grames om in de vakantie te lezen (of welk moment een ieder ander prettig vindt natuurlijk.)​

Meer recensies van Cindy R