De tekst in de fles

cindy2010 23 juni 2023
Een fles met een Engelse tekst in is altijd een mysterieus begin van een verhaal. Wie is de schrijfster/schrijver, en waarom werd juist die tekst geschreven?
We komen in het verhaal van Mandy, een oudere dame die door het overlijden van haar man alleen aan het IJsselmeer woont en die tekenen vertoont van beginnende dementie. Mandy heeft het heel moeilijk met het feit dat ze dingen begint te vergeten. Ze probeert op alle manieren het proces van dementie tegen te houden.
Gelukkig kan Mandy nog wel genieten van de stilte, de rust en de natuur aan het IJsselmeer. Haar enige dochter Rosalynn woont niet zo kortbij en komt af en toe langs bij haar moeder. Rosalynn zou liever hebben dat haar moeder naar een rusthuis gaat omdat ze daar beter voor haar kunnen zorgen.
Mandy wilt daar niks van weten en blijft het liefste thuis. Ze heeft ook nieuwe buren Marlies en Kiki, waar ze goed mee kan praten en die haar doen terugdenken aan haar jonge jeugd.
Het einde van het verhaal is zeer verrassend.
De verhaallijn is zeer goed, het boek leest heel vlot.

Meer recensies van cindy2010