Kan niet wachten om het volgende deel te lezen!

ReadingForTheFunOf.it 22 augustus 2023
Een tijdje geleden heb ik het boek Dode Hoek van M.W. Craven gewonnen bij een winactie van Thrillersandmore en uitgeverij Luitingh-Sijthoff.
Superleuk! Alleen was dit deel 4 in de serie, en ik had de andere delen nog niet gelezen, dus dat moest ik eerst nog doen, tussen al mijn andere ‘leeswerk’ in :-).
Inmiddels heb ik Dode Hoek al eventjes uit, en kan ik niet wachten om deel 5 “Einde Verhaal” te lezen, want die is ook pas verschenen.

In Dode Hoek komen we Rechercheur Washington Poe tegen, ook wel Poe genoemd. Poe wordt opgeroepen naar een bordeel te gaan in Carlisle, waar een klant is doodgeslagen met een honkbalknuppel. Niet iets voor Poe, die normaal gesproken juist op seriemoordenaars jaagt, maar er is nu speciaal om Poe gevraagd.

Poe duikt samen met zijn sociaal onhandige collega Tilly Bradshaw in de zaak, maar dan worden ze geconfronteerd met vragen die ze niet kunnen beantwoorden. Want waarom klopt er niets aan het achtergrondverhaal van het slachtoffer terwijl dat al compleet is doorgelicht? En wat is de connectie met een perfect uitgevoerde bankoverval van drie jaar eerder - een overval waarbij niets werd gestolen?

Ik vond dit verhaal, net als dat van de boeken hiervoor, goed geschreven. Het leest vlot weg, je zit er snel in en blijft er ook goed in tot het einde.
Ik houd van dit soort misdaad boeken, waarbij je een grumpy detective (Poe) hebt, en een sociaal onhandige collega (Tilly), die samen een vreemd, maar toch goed duo worden en zaken oplossen.
Het plot zit goed in elkaar, ik houd van Tilly en haar eigenaardigheden. Poe is dan wel grumpy, maar heeft toch het hart op de goede plek zitten.
Ik zal zeker snel aan deel 5 beginnen, ik kan niet wachten op wat Poe en Tilly nu weer voor verschrikkelijke zaak moeten oplossen!
4,5⭐

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it