Een Lege Plek

Ik heb een tijdje geleden van de Crime Compagnie 2 boeken gewonnen, allebei van de auteur Sophie Wester. Sophie Wester is eigenlijk een schrijversduo dat onder Sophie Wester als pseudoniem schrijft, bestaande uit Sophie Fraza en Esther Ankoné.
Een Lege Plek is hun tweede boek, ik heb ook hun debuut gelezen, hier heb ik onlangs nog een review over geschreven.

Wat dit schrijversduo in hun debuut ook al zo goed deed, doen ze met dit boek ook weer. Ze openen met een spannend proloog dat er als het ware voor zorgt dat je op het puntje van je stoel verder leest omdat je wil weten hoe het afloopt.

En dan begint het verhaal met Birgit Zilver die wordt benaderd door Sander Huisman. Sander is de ex-vriend van Birgit, en omdat Birgit succesvol arts is in haar eigen vruchtbaarheidskliniek, besluit Sander haar te benaderen. Hij en zijn vrouw Annabel hebben namelijk problemen om zwanger te worden. En Sander hoopt dat Birgit hen wil helpen. Birgit besluit dit te doen, terwijl dit best ongemakkelijk is.
Ondertussen gaat het niet privé niet goed met Birgit, er gebeurt van alles. Er spelen zich veel vreemde en enge dingen af. Is ze nog wel veilig?

Ik vond deze thriller heerlijk weglezen, de schrijfstijl is heel fijn. Wat plezierig is, is dat de schrijver de hoofdstukken korter houdt, en ook het boek heeft opgedeeld in 5 delen. Hierdoor is het overzichtelijk en makkelijk te volgen.
Het plot was voor mij niet helemaal een verrassing, ik had deze best wel snel door. Maar toch bleef het, ondanks dat, een vermakelijk boek.
3,5 ⭐

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it