lekker tussendoortje

Claudia Stinne 01 april 2023 Auteur
Een fijn boek voor ‘tussendoor’, no-nonsense met een goede dosis humor.

Ik vond het heel mooi om de verschillende perspectieven (moeder versus dochter) en hun totaal andere wereldbeeld in door het verhaal verweven te zien.

Roos (moeder) is een brave natuur liefhebber die eindelijk haar plek in de wereld heeft gevonden (na haar scheiding) en dochter Madelief/Maddy is het totale tegenovergesteld. Vrijheid blijheid is wat deze dame van haar oma heeft meegekregen.
Ook oma Loes heeft een mooie plek in het verhaal.
Ik ben benieuwd of wij (lezers) in een vervolgdeel ook het ‘niet zo geheime dagboek’ te lezen krijgen…

De hoge dosis Corona-crisis stond me soms tegen, maar de pandemie-jaren liggen alweer ver genoeg achter mij, waardoor ik het wel kon waarderen.
De tijdgeest maakt dat de personages nog meer op elkaars lip zitten, nog net meningsverschillen hebben en dat creëert een goede spanningsboog.

Ik vond het stukje rondom de ziekenhuis opname van de nieuwe lover (beetje cryptisch gemaakt om geen spoilers te geven) wel vrij onaf voelen door de grote tijdssprong. Dat had van mij anders gemogen.

Meer recensies van Claudia Stinne