Alias Emma, een spannende missie in 12 uur

connepon 17 augustus 2022
Enige tijd geleden werd mij gevraagd of ik klaar was voor de spannendste missie in mijn leven tot nu toe?
Daar hoefde ik geen moment over na te denken, dus meldde ik me direct aan.
Nog geen idee wat me te wachten stond….

Enkele dagen later volgde er een mail waarin stond dat ik als ‘special agent’ nog een paar dagen had om me voor te bereiden, agenda leeg te maken en de einddatum voor de klus werd vermeld.

En toen was het zover, ik kreeg een link die maar 12 uur gebruikt kon worden, te laat is te laat. Gelukkig was ik op tijd, en kon ik een duik nemen in het leven van Emma Makepeace.

Geheim agent Emma krijgt eindelijk de baan aangewezen die ze zo graag wilde bij het bureau. Ze heeft gewacht op een belangrijke opdracht, en eindelijk heeft ze er een. Ze dient dokter Michael Primalov veilig naar MI6 te brengen voordat de Russen hem pakken. Het is een gevaarlijke opdracht. Ze moeten London doorkruisen terwijl ze achtervolgd worden door Russische moordenaars.

Het verhaal is helder geschreven.
Er gebeuren heel veel acties. Er wordt veel gerend, gejaagd en verstopt. En dat alles in slechts 12 uur tijd waarbij ik me weleens afvroeg of het niet te veel van het goede was. Maar iedere gebeurtenis maakte de missie complexer, en zorgde ervoor dat je je af gaat vragen of de missie voltooid gaat worden. En waardoor je verder wilt, nee moet lezen.

Emma oogt stoer, maar er zijn ook momenten waar Michael juist degene is die hen weet te redden uit een benarde situatie.

De gebeurtenissen worden afgewisseld met beschrijvingen van Emma’s verleden en het achtergrondverhaal van hoe en vooral waarom ze een spion werd. Dit maakt het verhaal compleet en is een aangename afwisseling.

Wees gewaarschuwd, eenmaal begonnen met het lezen van dit boek kun je niet meer stoppen!

Als thriller-lezer ben ik blij verrast met deze spionage roman. Ik kijk nu al uit naar een vervolg van Emma Makepeace!

Meer recensies van connepon