Oorlog in tijden van liefde en liefde in tijden van oorlog

corine-fraikin 30 juni 2022
De Camino van Anya Niewierra. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Dit prachtige boek is de winnaar van de Hebban thrillerprijs en wat mij betreft is dat terecht. Lotte besluit om exact een jaar na haar man de Camino te gaan lopen. Emil (een vluchteling uit voormalig Joegoeslavië) heeft op de Via Podiensis zelfmoord gepleegd. Voor Lotte is dit onbegrijpelijk. Door in Emils voetsporen te treden hoopt ze aanwijzingen te vinden. Een maand eerder is ze in voormalig Joegoslavië om samen met haar zoons de as van Emil uit te strooien. Daar komt ze er achter dat haar man niet was wie hij zei dat hij was. Hoe moet ze de waarheid vinden? En moet ze haar zoons hierin betrekken? Tijdens het lopen van de Camino wordt haar hoofd leeg geveegd en komt ze dichter bij haar gevoel. Onderweg vindt ze kleine aanwijzingen dat Emil hier een jaar eerder was. De natuur en de sfeer worden zo beeldend beschreven dat het lijkt alsof je met Lotte mee loopt. Ook haar beroep als chocolatier komt aan bod en vraagt wilskracht om niet steeds een stuk chocolade te nemen. Al met al een prachtig boek over liefde maar ook over de gruwelijkheden van de oorlog. Een echte aanrader!

Meer recensies van corine-fraikin