Bloedband

Cottenier Ina 17 juni 2020
Bloedband is het laatste boek van de trilogie Cirkel van het kwaad.
20 jaar geleden werd de vader van Jules, officier van justitie vermoord daar haar oudere broer Remi. Maar Jules kan zich niets meer herinneren van deze periode en kort na zijn vrijlating werd ook Remi vermoord. Jules zit met antwoorden maar wij als lezer ook en Jules houdt ons een beetje aan het lijntje met die mysterieuse doos en dagboek dat Remi bij de zusters heeft achtergelaten. Ze houdt ons echt in spanning.
In dit verhaal krijgen we te maken met de dood van Amber , een 15 jarige puber en ontdekken ze weer een litteken onder haar arm. Heeft Elijah Schillinger er weer iets mee te maken en na een anonieme tip dat Harry (journalist en tevens de ex van Jules) krijgt komen we weer in aanvaring met Schillinger. Wat heeft de moord op Amber en het verleden van Jules met Schillinger te maken? Natuulijk Harry kennende geraakt hij ook deze keer weer in de nesten maar ook Jules heeft het zwaar te verduren.
Ergens miste ik wel spanning in het verhaal maar naarmate het einde moest ik toch wel eventjes slikken want stillaan krijg je toch te maken met allerhande emoties dat Jules te verwerken krijgt en je precies zelf ervaart.
Het verspringen van episode maakte mij op momenten op een positieve manier zot want telkens je denkt ja nu komen we het te weten, weet de auteur ons nog nieuwsgieriger te maken door een sprong te maken naar een ander spannend moment. En dat doet ze zo een paar keer na elkaar waarbij je echt op de toppen van je stoel gaat zitten.
Ik vond het een prachtige trilogie om te lezen en zeker aan te raden.

Meer recensies van Cottenier Ina