De geur van groen

Cottenier Ina 28 september 2020
Raven (Raaf) is blind en wanneer ze overstapt van de speciale school van een gewone school wordt ze beste vrienden met May-Lin, May-Lin is haar houvast en ogen in haar kleurloze wereld. Samen met May-Lin beleeft ze haar leven in kleur tot haar leven toch ineens heel zwart wordt. Maar dan leert ze Roan kennen. Kan hij haar leven terug kleur geven?
Het verhaal leest heel vlot weg en laat je als lezer zeker niet onberoerd. Zelf begon ik het leven door de ogen van Raven te bekijken op de manier hoe ze bijvoorbeeld toch kan genieten van een tentoonstelling van schilderijen in een museum. Je beleeft haar gewone vertrouwde wereld dat ineens omslaat in verdriet, angst en woede maar ook hoe het leven terug paars wordt en een broodje boterham met kaas ineens een pistolet brie wordt.

Meer recensies van Cottenier Ina