Indien je vorige delen nog niet gelezen hebt beter geen enkele recensie te lezen want dat zou het vorige boek een beetje minder spannend maken.

Deel 5 eindigde met een cliffhanger en in deel 6 gaat het verhaal van Helen Grace verder in de gevangenis van Hollway waar ze in voorhechtenis zit tot haar proces te midden van gedetineerden die door haar eigen toedoen in de de gevangenis zitten en met haar nog een eitje te pellen heeft. Wanneer een medegevangne in haar cel vermoord terug gevonden wordt wil ze zelf de touwtjes in eigen handen nemen en probeert op eigen houtje de moordenaar te vinden. Maar dan wordt er opnieuw een moord gepleegd. En opnieuw..... Wie kan zo gemakkelijk de cel in van een gedetineerde en waarom hebben de slachtoffers niet tegengesparteld. Een heuse zoektocht naar de werkelijke moordenaar.
Buiten de gevangenis probeert Charlie ondanks de risico's haar ontslag te krijgen de onschuld van Helen Grace te bewijzen. Krijgt ze het team aan haar kant of moet ze het in haar eentje klaarspelen.
Ik vond het zeker een leuk verhaal omdat het eens in een andere omgeving afspeelde en de spanning er wel in bleef. En zoals in ieder verhaal worden we wel weer eens op het verkeerde spoor gezet. Ik vond het weer een topper en zie alweer uit naar het volgend boek.

Reacties op: Wie niet weg is

Wie niet weg is - M.J. Arlidge