Realistisch toekomstbeeld

Danielle Henssen 24 december 2019
Zodra je in het jaartal 2048 terechtkomt, is het besef dat dit nog slechts 29 jaar van nu vandaan is helder. Is het absurd om te denken dat dit allemaal ‘fictie’ is of gaan we daadwerkelijk deze toekomst tegemoet? We zullen het snel in de gaten hebben.
Het boek is onderverdeeld in twee delen waarin bij elk hoofdstuk een personage wordt besproken.

Charlotte, Nathan, Hailey, Frankie en Elifs zijn de vijf kandidaders die terecht staan. Wie er uiteindelijk mag blijven leven is de vraag. ‘Let the show begin’.

Daniëlle heeft met De executie weer een topper van een YA-thriller neergezet. Korte hoofdstukken met een opgebouwde spanning in elk hoofdstuk die zich steeds verder uitbreidt.
Het tweede gedeelte van het verhaal zorgt dan voor een geweldige plottwist waardoor je even op adem kan komen. Maar vervolgens wordt dan toch weer de spanning opgevoerd en gaat het verhaal in een stroomversnelling verder.
Op het einde voel je je enigszins leeg met het besef dat dit zomaar eens werkelijkheid zou kunnen worden. Want wie weet waar de mensheid toe in staat is.

Je beseft pas hoe bijzonder vroeger was, als je een bom op het heden hebt gegooid.
Laten we hopen dat Daniëlle Bakhuis snel met een nieuwe thriller komt want haar boeken zijn heerlijk om te lezen.

Meer recensies van Danielle Henssen