Deel 1 legde de lat erg hoog...

3,5/5

Nu de relatie van Hades en Persephone openbaar is geworden, dreigt een mediastorm haar te ontmaskeren als de godin van de Lente. Wanneer een vreselijke tragedie Persephone’s hart breekt en Hades haar niet wil helpen, sluit ze deals met grote gevolgen. Ze vraagt zich steeds meer af of ze wel Hades’ koningin kan worden. Zullen de twee elkaar terugvinden? Of staat het lot niet aan hun kant?

Na het lezen van ‘A touch of darkness’ was ik erg enthousiast! Ik vind het altijd erg fijn als de Griekse mythologie als inspiratie wordt gebruikt voor nieuwe verhalen. Daarom wilde ik dus heel graag verder lezen in de serie. Jammer genoeg kon ‘A touch of ruin’ me net wat minder bekoren als het eerste deel.

Het verhaal begon nochtans goed! St. Clair nam me met haar vlotte schrijfstijl mee in het verhaal. Ik was heel benieuwd naar hoe de verhaallijnen zich verder zouden ontwikkelen in het tweede deel van deze serie. De auteur wist me in het eerste deel van ‘A touch of ruin’ geboeid te houden. Af en toe gebeurde er iets waardoor ik als lezer met verstomming werd geslagen.

Jammer genoeg verslapte mijn aandacht geleidelijk aan in het tweede deel van het verhaal. De relatie tussen Hades en Persephone bevatte heel wat herhaling en de dynamiek tussen beide personages was minder sterk uitgewerkt dan in het eerste seriedeel. Ik miste regelmatig wat diepgang, die door de vele “goedmaakseks” niet altijd aanwezig was.

In andere stukken was er dan wel meer diepgang. Het tragische ongeval, en het effect dat dat op Persephone heeft, werd goed uitgewerkt en haar gevoelens waren helder verwoord en hadden een meeslepend effect. Haar voortdurende worsteling met haar krachten bracht zelfs een bepaalde spanning met zich mee.

Dat mijn aandacht in het tweede deel van het verhaal wat verslapte, werd grotendeels goedgemaakt in het derde deel. Enkele gebeurtenissen wekten heel wat verbazing op, alsook de cliffhanger aan het einde. Ondanks dat ik dit seriedeel wat minder vond dan het eerste, ben ik dus nog steeds geprikkeld om verder te willen lezen.

Meer recensies van De Boeken Recensent