Veel liefde in Knockemout

De Boeken Recensent 11 februari 2024
3,5/5

Politiecommissaris Nash heeft een deuk in zijn zelfvertrouwen gekregen nadat hij twee kogels moest incasseren. Sinds de schietpartij kampt hij met paniekaanvallen en heeft hij depressieve gevoelens. Maar wanneer zijn nieuwe buurvrouw Lina arriveert, komt er stilaan wat meer licht in zijn leven.

Nadat ik het steengoede eerste deel van deze serie had gelezen, wilde ik absoluut het tweede en het derde deel lezen. Ik was dan ook erg blij toen ik in het vervolg kon beginnen.

Hoewel ik dit tweede deel ook erg leuk vond, had Score de lat met het eerste deel wel erg hoog gelegd. 'Things we hide from the light' is ook een leuk verhaal, maar het eerste deel blijft voorlopig mijn favoriet (al heb ik al heel wat goede dingen gehoord over deel 3 en kan ik niet wachten om dat ook te lezen).

Al van bij het begin neemt Score je mee naar het stadje Knockemout waar je je meteen thuisvoelt. De personages voelen meteen vertrouwd aan aangezien je sommigen al kent uit het eerste deel. Het is een leuke mix tussen gekende en nieuwe personages.

De dynamiek tussen Lina en Nash is ook erg fijn. De manier hoe ze met elkaar omgaan, voelde hoe langer hoe meer als een warm dekentje. Daarenboven voegen ze allebei heel wat diepgang toe aan het verhaal. Hun karakters en verledens zijn goed uitgewerkt en snijden thema's aan die een belangrijke laag aan het verhaal toevoegen. Ik vond hen een leuke match, al vond ik dat het voor een romance wel erg lang duurde vooraleer de aantrekkingskracht effectief "romance" werd.

Desalniettemin gebeurde er genoeg in het verhaal om geboeid te blijven verder lezen. De verhaallijn rond Duncan Hugo die ook al in het eerste deel voorkwam, bleef in dit verhaal doorwerken en zorgde voor de nodige spanning.

De schrijfstijl van Score is erg vlot en maakt dat dit verhaal vlot leest. Het talrijke aantal bladzijdes leest makkelijk weg.

Ik heb dus erg genoten van het tweede deel in de Knockemout-serie! Laat deel 3 maar komen, ik ben erg benieuwd naar Sloanes verhaal!

Meer recensies van De Boeken Recensent