Een bijzondere roman

De op feiten gebaseerde roman 'De heks van Limbricht' heb ik na ongeveer een kwart even weggelegd. Ik kon niet in het verhaal komen, na een paar dagen ben ik er verder in gaan lezen en las hem toen in een ruk uit. 'De heks van Limbricht' krijgt drie sterren.

Het verhaal speelt zich af rond 1674 en gaat over Entgen Luijten, een vrouw die ongetemd is. Entgen werkt met kruiden en let goed op de natuur. Dan word ze verdacht van het zijn van een heks en word ze opgepakt.

'De heks van Limbricht' is geschreven vanuit het oogpunt van Entgen Luijten. Er lopen twee tijdlijnen door elkaar heen, die van vroeger en de tijd rond haar terechtstelling, dat is even goed opletten. Langzaam word duidelijk hoe Entgen buiten de gemeenschap valt en er wordt goed beschreven hoe er in die tijd omgegaan werd met, in hun ogen, een heks.

'De heks van Limbricht' is geschreven door Susan Smit en heeft zich verdiept in de geschiedenis van de hekserij.

Instagram: @de_rijdende_boekenwurm

Meer recensies van De rijdende boekenwurm