Een wereld tussen het leven en de dood

'Middernachtbibliotheek' is een fantasy/ science fiction boek over het leven van Nora en krijgt drie sterren.

Nora is depressief en voelt zich overbodig. Haar kat gaat dood en dan heeft ze het gevoel dat niemand haar meer nodig heeft. Ze maakt een einde aan haar leven, alleen gaat ze niet dood maar komt in een wereld tussen het leven en de dood genaamd de middernachtbibliotheek.

Er wordt niet beschreven hoe ze een einde aan haar leven maakt. Dus mocht je niet tegen dit soort verhalen kunnen, is het hierdoor misschien wel een mogelijkheid om 'Middernachtbibliotheek' te lezen.

Ik zat vrijwel direct in het boek en het verhaal zit goed in elkaar. Alleen vond ik het halverwege het boek wat eentonig worden.
Het verhaal zit vol wijze levenslessen en het einde heb ik vol tranen in mijn ogen gelezen. Er kwamen ook echt een paar goede quotes in voor zoals:

'Nora, soms is leven de enige manier om iets te leren.'

'Middernachtbibliotheek' is geschreven door  Matt Haig. De oorspronkelijke titel is 'The midnight library' en is vertaald door Monique ter Berg.

Meer recensies van De rijdende boekenwurm