Een politiek spel en een burgeroorlog zorgen voor een hectisch einde aan dit duet!

deboekenmama 23 februari 2024

⭐️⭐️⭐️⭐️

Enemies 2 lovers - straatbendes - politiek - 1920 - Shanghai - monster - Romeo en Julia

Avontuur: ●●●●○
Romantiek: ●●●○○
Spice: ●○○○○

Samenvatting:
Nadat Juliette Roma's beste vriend heeft doodgeschoten is de relatie tussen hen bekoeld. Marshall is alleen niet echt dood. Juliette heeft zijn dood in scene gezet. Roma mag dit niet te weten komen omdat er geen toekomst voor hen is. Ze houden heel veel van elkaar, maar een toekomst samen is voor beiden dodelijk. Daarnaast ligt er in Shanghai een burgeroorlog op de loer. De nationalisten en de communisten pakken de wapens op. De straatbendes krijgen hierdoor steeds minder macht. Dan zal er ook een zuivering plaats gaan vinden. Kunnen Roma en Juliette hun stad redden?

Persoonlijke ervaring:
Ik vond het een erg leuk boek. Deze hervertelling van Romeo en Julia is in een ruig jasje gestoken. De choas die uitbreekt in een stad als Shanghai, de bloedvete tussen de gansterbendes, de oproer van het communisme en een waanzin die de stad teistert zorgen voor een grimmige wereld waarin Juliette leeft. Uiteindelijk komt het in dit boek tot een confrontatie. Een afslachting van de arbeiders, een zuivering en een monster terroriseren Shanghai. Het tweede deel van dit duet bevat meer politiek en strijd dan het eerste deel. Ik vond het eerste gedeelte van dit boek erg leuk. Het einde bevat veel politiek en er gebeurt veel in Shanghai. De burgeroorlog breekt uit, er vind een zuivering plaats en de monsters komen terug. Daardoor was er aan het einde van het boek minder ruimte voor romantiek en de persoonlijke uitdagingen van personages. Alles wat ze deden stond in teken van de burgeroorlog. Dit was zeker goed geschreven maar vond ik persoonlijk iets minder. Hierdoor net geen 5 sterren voor mij, maar zeker een goede 4 sterren

Meer recensies van deboekenmama