'Een Geweldige strijd om de kampioen van de koning te worden en uiteindelijk vrij te zijn'

deboekenmama 12 februari 2024
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Sluipmoordenaar - Geheim verleden - Toernooi - Proeven - Twee mannen; Dorian en Chaol - Overleven - Oude magie

Avontuur: ●●●●●
Romantiek: ●○○○
Spice: ●○○○○

Samenvatting:
Celaena is gevangene in Endovier en wordt daar na 1 jaar gevangenschap door kroonprins Dorian weggehaald. Hij wil dat zij voor hem gaat strijden in het toernooi om de kampioen van de koning te worden. Als ze dit haalt, moet ze 4 jaar voor het werken en zal ze daarna haar vrijheid hebben verdient. Ze sluit vriendschappen tijdens het toernooi maar moet ook vrezen voor haar eigen leven. Daarnaast komt oude magie zich met Celaena bemoeien. In het boek lees je of het haar zal lukken om in leven te blijven en de kampioen van de koning te worden.

Persoonlijke ervaring:
Meteen zat ik weer vol in het verhaal. Dit hebben de boeken van Sarah J Maas nu eenmaal als effect op mij. Ik vind Celaena een geweldig karakter. Haar persoonlijkheid maar ook de scherpe opmerkingen die ze maakt. Echt heerlijk! Ik wil nog veel meer van haar lezen en te weten komen. Daarnaast vind ik de 'strijd' tussen Dorian en Chaol om Celaena een leuke twist geven aan het verhaal. Ook vind ik het karakter van prinses Nehemia erg interessant. Volgens mij zit daar veel meer achter. Hopelijk komt zij in het volgende deel uitgebreider aan bod. Ik heb genoten van dit boek. Het is zo'n boek waarbij je eigenlijk vergeet dat je aan het lezen bent.

Meer recensies van deboekenmama