Black Edition is prachtig, het verhaal toch minder

deleestrein 29 maart 2020
Lars Kepler, het Zweedse schrijversechtpaar, besloot dat het na 10 jaar tijd werd om hun debuut 'Hypnose' te herschrijven. Alle opgedane kennis en ervaring zijn gebruikt om dit boek in een nieuwe vorm te gieten.
Nu staat Kepler erom bekend dat de boeken veel informatie en verschillende verhaallijnen bevatten, dat is bij dit boek dus niet anders. En hoewel in een spannendere vorm zijn er toch ook weer wat lijnen die overbodig lijken en/of niet goed uitgewerkt zijn. Ook de personages komen nog steeds niet echt goed uit de verf en handelen vaak laf of tegenstrijdig. Het tussenstuk van het verhaal is best langdradig en daarvan krijg je de neiging om stukjes over te slaan. Naar het einde toe wordt duidelijk wat de bedoeling was van het middenstuk en lees je toch met nieuwsgierige spanning het verhaaal uit.
Het is denk ik een goede keuze geweest om het boek te herschrijven, er zit iets meer vaart en spanning in maar toch blijf je de valkuilen van dit schrijversduo herkennen.
De Black Edition van dit boek is prachtig en straalt iets lugubers uit, misschien dat daar de teleurstelling ook meteen mee te verklaren is. Het duistere, tergende en beangstigde gevoel bleef uit. Spannend is het wel en daarom een prima boek om te lezen of in dit geval te herlezen.

Meer recensies van deleestrein