Veel spanning en situaties die je omver blazen!

Demi Stein 25 september 2020

In "Verlangen" gaan we verder waar we in deel één zijn gebleven. Ik ga daarom niet te uitgebreid vertellen over deel twee, om te voorkomen dat ik spoilers verklap ;)

Haelen vlucht naar het Zuider Koninkrijk, in de verwachting hier (voor een tijdje) veilig te zijn. Hier ontmoet ze een zwerver, genaamd Fran, die zich over haar ontfermt. Terwijl ze in het Zuider Koninkrijk is ontdekt ze interessante feiten over het koninkrijk, waardoor er zich een nieuw rebellenplan ontvouwt... Ze voelt zich verantwoordelijk om een einde te maken aan de gruwelijkheden binnen de koninkrijken.

Ze gaat bezig om een nieuw rebellenleger op te zetten en te vechten voor een verenigd koninkrijk. Maar of dit positief afloopt?

Deel één eindigt heel spannend, deel twee gaat hier op verder en gaat daarin nog een stukje verder! Vanaf het begin werd ik in het verhaal getrokken en begon ik zelf al met allerlei complotten te bedenken. Uiteindelijk bleken de meesten niet correct te zijn en werd ik door veel situaties weer omver geblazen, heerlijk!

De schrijfstijl van Sanne de Bock is heerlijk. Het leest gemakkelijk weg en in combinatie met de spanning die zich in het verhaal voordoet zorgt dit ervoor dat ik graag door wilde lezen!

Wat ik mooi vind is dat Sanne het hoofdpersonage Haelen meer persoonlijkheid geeft. Je leert haar beter kennen, maar dit maakt haar niet perse een personage waar je meer waardering voor krijgt. Haelen is een echte doorzetter, maar tegelijkertijd is ze impulsief, betweterig en wantrouwend. Ik heb dan ook momenten gehad waarop ik haar eigenlijk wilde toespreken; "even normaal nadenken nou Haelen!" ;) Dit zorgde ervoor dat ik echt meeleefde met het verhaal.

Wat ik echter wel jammer vind is dat de andere personages die in het tweede boek voorkomen wat 'platter' blijven. Je kent hun (leuke!) namen, soms een klein stukje van hun persoonlijkheid, maar veel is het niet. Dit had van mij wat meer diepgang mogen hebben.

Het einde van het boek zorgt weer voor een einde waardoor je het liefst in boek drie wilt beginnen, geweldig! Spannend, schokkend, bizar... Boek drie staat zeker weten op mijn lijstje! ;)

Meer recensies van Demi Stein