Prachtig levensverhaal

Desirée 06 januari 2024
Het verhaal
Kya Clark woont alleen in het afgelegen moeras van Barkley Cove in North Carolina. Ze heeft nauwelijks contact met de buitenwereld. Alleen om levensmiddelen te halen die ze ruilt met zelfgevangen vis en gekweekte groenten. Ze geniet van de natuur en ze leert hier heel veel over. Als ze contact heeft met jongens uit de stad, leert ze een hele andere kant kennen. Als één van die jongens dood wordt teruggevonden, wordt Kya ‘het moerasmeisje’ verdacht.

Wat een prachtig levensverhaal! Je leert Kya echt kennen van jong meisje tot oude verhaal. Het verhaal slokte me op en ik kon er moeilijk afstand van nemen. Het boek moest uit.

Het hoofdpersonage van Kya is sterk en goed uitgediept. Toch leer je haar als lezer niet heel goed kennen en dat maakt het verhaal onvoorspelbaar.

Het slot is mooi en verdrietig. Maar alle puzzelstukjes vallen op hun plaats en kan je het boek met een gerust hart dichtslaan.

Dit boek is eerder verschenen onder de titel ‘Het moerasmeisje’. Ook een mooie titel maar ‘Daar waar rivierkreeften zingen’ is veel mysterieuzer.

Na het lezen van het boek ben ik ook erg benieuwd geworden naar de film die op Netflix staat. Dus die ga ik binnenkort kijken.

Meer recensies van Desirée