Spannend en meeslepend

Desirée 12 april 2024
Het verhaal
Anne Verelst is inspecteur bij de Antwerpse politie. Zij en haar team onderzoeken of de verdwijningen van meerdere vrouwen iets met elkaar te maken hebben. Ze ontdekken geen enkel spoor en de druk op Anne en het team wordt steeds groter, zeker als er vrouwen blijven verdwijnen.

Een heel erg spannend boek met rechercheur Anne Verelst in de hoofdrol! Dit het derde deel van een serie, maar het is prima los te lezen.

Het boek begint met een hoofdstuk 0 en het is een soort proloog. Het verhaal is vlot en meeslepend geschreven.

Het verhaal is heel erg afwisselend. Dit komt doordat er meerdere verhaallijnen zijn; van Anne Verelst, de dader en de opgesloten vrouwen. Hierdoor lees je het verhaal vanuit meerdere invalshoeken.

Het hoofpersonage is Anne Verelst, je leert haar in dit deel weer wat beter kennen en dat is heel erg fijn. De andere personages zijn ook heel erg sterk, zoals de opgesloten vrouwen. Bijzonder zijn de hoofdstukken van de dader, het is zo geschreven dat je sympatie voor diegene krijgt.

Op de omslag is een cel te zien met een kruis. Dit verwijst naar de plek waar de vrouwen gevangen zitten. De titel ‘Het woord’ verwijst naar het woord van God dat de dader wilt verspreiden.

Op het laatste wilde ik het boek eigenlijk niet uitlezen, omdat ik niet wilde dat er een eind aan kwam. Hopelijk komt er snel een vervolg over Anne Verelst.

Meer recensies van Desirée