De Rooseveltplaats

Dirk 09 augustus 2019
De Rooseveltplaats ligt in Antwerpen, nabij het Centraal station waar de lijnbussen hun halteplaats hebben. In dit boek van 200 pagina's komen verschillende verhaallijnen bijeen van uiteenlopende figuren die de schrijver door elkaar heen laat lopen. Een wc-madam, een buschauffeur, e.a. Ook de Rooseveltplaats laat hij zijn zegje doen en de plaats spreekt als het ware met een menselijke stem. Wat gebeurt er daar allemaal op dit plein. Figuren van diverse pluimage doorkruisen deze plaats van vertrek en aankomst.. De schrijver beschrijft de situaties bijzonder nauwkeurig en sommige hebben een diepdroevig leven. Het zijn meeslepende en af en toe een huiveringwekkend verhalen die de schrijver ons laat lezen. Een grote bladspiegel laat het lezen vlot vooruitgaan.

Meer recensies van Dirk