Kinderleed.

Dirk 15 oktober 2019
Dit boek verdient gewoon vijf sterren. Alleen al de problematiek rond deze kinderen die vluchten voor een beter leven moet ons doen nadenken waar we mee bezig zijn. Als tolk werkt de schrijfster op een immigratierechtbank in Amerika en aan de hand van een vragenlijst moet de rechter beslissen voor blijven of uitgezet worden. Dit is niet altijd even duidelijk en misbruik is schering en inslag. Wij kunnen het lezen, maar stel u maar in de plaats van deze kinderen. Deze problematiek zal inderdaad nooit uit de wereld worden geholpen, al was het maar dat er altijd wel ergens oorlogen of conflicten zullen zijn die deze vluchtelingenstromen als gevolg hebben. Het blijft een intrieste zaak.

Meer recensies van Dirk