Een lesbische relatie.

Dirk 05 oktober 2019
Argwanend ben ik beginnen lezen in dit boek. Hoe kan men een dik boek volschrijven over een relatie zonder te vervallen in herhalingen. Vooreerst telt het een aanzienlijk aantal bladzijden, nl. 575 met een kleine druk. Het is wel een handig formaat met soepele kaft. Het verhaal op zich speelt zich af tussen een samenwonend lesbisch paar waarbij de hoofdpersonage werkzaam is in een kliniek als gynaecologe. Ze wonen ergens op het platteland op een boerderij die eigendom is van de arts.Het verhaal gaat hoofdzakelijk over de relatie tussen beide vrouwen. Het heeft me aangenaam verrast welk een aangrijpend en mooi verhaal daarrond wordt gebouwd en men gaat als het ware zich bijna medebewoner gaan voelen in deze situatie. Het cursief gedrukte verhaal die ertussen is gelast heb ik niet gelezen, maar dit doet er niet toe. Het zijn maar enkele bladzijden van het geheel. Een knusse zetel, een koffie en lezen maar, zou ik zeggen. De schrijfster die omkwam in een ongeval, spijtig genoeg, heeft nog één boek op haar naam staan.

Meer recensies van Dirk