Het is een gevoel wat de teksten je geven.

DonderDesign 18 juni 2020
Waar het vroeger begon bij zijn vader gaat het nu verder en heb ik nu een bundel die bij het gevoel aansluit dat ik heb bij Vriend. De teksten zijn prachtig. Ik lees het gevoel dat erin zit, de liefde voor het leven, voor de liefde, voor positiviteit. Het voelt als een ritme wanneer ik het lees. Ik geef je mijn hart is van Maurice Hermans.

Maurice Hermans is de tweede zoon van Toon Hermans. Maurice schrijft vanuit zijn gevoel en liefde voor het leven. Hij wil moed scheppen en geluk brengen vanuit zijn positieve wereldbeeld. Met zijn gedichten wil hij liefde, troost en hoop geven. De gedichten (of versjes, zoals hij ze zelf liever noemt) zijn begrijpelijk en raken mensen. De kracht van zijn gedichten ligt in de veelzijdigheid van de onderwerpen. In Ik geef je mijn hart laat hij zijn emoties in willekeurige volgorde de revue passeren. Zo wil hij de lezer een stukje van zijn ziel geven, want elk gedicht is als een nachtzoen, waarna je de dag afsluit met een glimlach.

Wat ik zou fijn vind aan Maurice Hermans zijn werk is dat het begrijpelijk is. Het gaat over alledaagse dingen neem Ik heb je lief.

Ik heb je lief
heb elkander lief
in voor- en tegenspoed
want na geluk of ongeluk
brengt nieuwe liefde moed

er komt een nieuwe kracht
die je sterk maakt en positief
je leert een andere wereld kennen
veel minder hard en agressief

je ziet de mensen om je heen
in een ander licht en perspectief
niet meer door een gekleurde bril
maar door de woorden; ik heb je lief

Voor mij ook favoriet is Hoe, Yin Yang is een mooie pakkende korte, Jij hoort bij mij is een leuke, Een zorg minder is een beseffer, Vallen is mooi bedacht, Geheim is het geheim van houden van, Mijn vader Toon is een prachtige afsluiter.

Yin Yang
maar dat het
af en toe
in nieuw geluk
voorziet

Het is een gevoel wat de teksten je geven. Ze zijn mooi, ze zijn klein, een boodschap of gewoon een refrein. Het is houden van of niet begrijpen. Maurice Hermans schrijft voor iedereen gedichten en gedachten die te begrijpen zijn. Dat is het fijne van Ik geef je mijn hart het is begrijpelijk voor iedereen en daardoor kan ik er echt van genieten. Van de korte en de lange. Gewoon even een mooie tekst voor het slapen gaan of om de dag mee te beginnen.

Meer recensies van DonderDesign