Originele invalshoek door Noorse mythologie

Evelien Poels 14 februari 2022
Wat een heerlijk boek was dit. Ik mocht het lezen om samen met Anouk te bespreken in Boekenpraat en ik heb ervan genoten. De cover zegt: beter dan Harry Potter. Nou dat heeft me niet overtuigd maar het was erg origineel vanwege de Noorse mythologie die erin verweven zit. De 12-jarige Alma ontdekt dat ze een Zonnevanger is in een maatschappij die Zonnevangers niet goed gezind is. Haar vader wil er niks van weten, daarom hebben ze al die jaren in de schaduw geleefd. Je vergezeld Alma in het ontdekken van deze nieuw wereld en deze wereld is erg goed opgebouwd met allerlei mooie originele vondsten. Langzamerhand ontdek je (deels) wat er aan de hand is in de maatschappij en met grootminister Gabriella Grubel en haar Grubelgroep. Veel wordt ook niet opgehelderd dus ik wacht met spanning op het tweede deel!

Meer recensies van Evelien Poels