Genoten met volle teugen van dit spannende boek met zijn kleurrijke personages!

elinevandm 25 september 2019
De mooie, jonge Andrea wordt dood in het ijs aangetroffen en Erika Falck wordt er bijgeroepen. Je merkt al meteen een soort wrevel wanneer je kennis maakt met Andrea’s familie. Ze lijken het onderzoek eerder te willen tegenwerken dan informatie te verschaffen. Zodanig erg dat Erika er de kriebels van krijgt en af en toe wel eens uit haar slof kan schieten. Maar je zou voor minder.

Het meisje in het ijs is een echte hype. De boeken van Robert Bryndza gaan als zoete broodjes over de toonbank en het leek wel of ik één van de laatsten ben die begonnen is in de serie rond Erika Falck. Het meisje in het ijs was een zeer vlot, spannend boek om te lezen mede door de kleurrijke personages. Erika met haar verleden waarbij haar man de dood vond tijdens een opdracht, de familie Douglas Brown met hun soms idiote gedrag en het politieteam zelf dat eerst argwanend is tegenover Erika maar haar nadien in moeilijk tijden wel helpt.

Door de soms iets te toevallige gebeurtenissen kan ik dit boek niet belonen met een ultieme 5 sterren, maar het was vast en zeker een aangename kennismaking en ik hoop dat de volgende delen even goed of zelfs nog beter worden! Een 4 sterren is dus het mooie eindoordeel!

Meer recensies van elinevandm