Meeslepend familieverhaal aan de ruige Ierse kust

ElinevanR85 10 januari 2021
De Ierse erfenis, alweer het derde boek dat ik van Karen Swan heb gelezen. Noorse Winternacht en De Spaanse belofte (waar ik overigens echt even stil van was) hebben mij positief verrast. Hetzelfde geldt voor De Ierse erfenis: wat een prachtig, meeslepend familieverhaal. Het verhaal speelt zich af aan de ruige Ierse kust. Het verhaal is dusdanig goed beschreven dat je ook echt het gevoel hebt dat je aan de Ierse kust bent. Je voelt de sfeer , je ziet de karakters voor je en je voelt het gure weer.

Het boek vertelt het verhaal van de zussen Ottie, Pip en Willow. Drie dames, drie o zo verschillende karakters. Naarmate het verhaal vordert sluit je alle drie de zussen voorgoed in je hart. De schrijfstijl van Karen Swan zorgt ervoor dat de overgangen van zus naar zus goed verlopen. Het is nooit onduidelijk over welke zus het gaat. De schrijfstijl is vlot, geen moeilijke zinnen en de dialogen zijn goed te volgen. Ook in dit boek slaagt Karen Swan er weer in om de spanning goed op te bouwen. Vanaf de eerste bladzijde zit je goed in het verhaal en wil je de geheimen graag ontrafelen. Hoe zit het in elkaar? Kortom, de verhaallijn zorgt ervoor dat je door wil blijven lezen. Het plot is uiteindelijk niet spannend of origineel maar wel hartverwarmend. Heerlijk!

Het is een fijn dik boek (bijna 500 bladzijden) om bij weg te dromen. Absoluut een must read. Ik verheug mij nu alweer op het nieuwe boek van Karen Swan.

Meer recensies van ElinevanR85