Aanrader!

ElinevanR85 26 januari 2024
Wat een mazzel, ik mag dit boek van HarperCollins lezen als ebook voor het uitkomt! Gaaf!

Nog niet eerder heb ik een boek van Iris Visser gelezen, ik ben dan ook heel benieuwd. De voorkant van het ebook beloofd in ieder geval een heerlijke feelgood roman.

Floor, een ietwat naïeve, spontane, vrolijke meid, gaat voor haar werk als documentairemaakster naar Schotland. Een paar keer heb ik tegen mijn ereader geschreeuwd: ‘Floor kom voor jezelf op’!, maar dat terzijde. Floor raakt haar rijbewijs door een als je het mij vraagt hilarische gebeurtenis kwijt. Owen, een muziekjournalist geeft haar een lift en dan begint de zoektocht in Schotland.

Het verhaal is geschreven vanuit de hoofdpersoon Floor, in de ik vorm. De schrijfstijl van Iris Visser is makkelijk, vlot en leest heerlijk weg. Ook vind ik haar schrijfstijl erg beeldend, goed voor te stellen. Alsof je erbij bent op het feestje, op het werk of in de stromende regen in Schotland. Het maakt dat je niet meer kunt stoppen met lezen.

Het blijkt inderdaad een heerlijk feeldgood roman, mijn verwachting is meer dan uitgekomen. Een lach en een traan, want het verhaal ontroerd zeker ook.
Een aanrader!

Meer recensies van ElinevanR85