Duw me weg, houd me vast

elketje81 13 augustus 2021
Na de zelfmoord van haar moeder verandert het leven van de zeventienjarige Ruby ingrijpend. Ze neemt de zorg voor haar kleine broertje op zich en haar vader raakt aan de drank. Ze zou verdrietig moeten zijn, maar ze is vooral boos. Ze kan de dood van haar moeder niet verwerken en het leven is voor haar een strijd.

Wanneer ze Byron ontmoet is ze direct van hem onder de indruk. Ze wil zo wanhopig graag meer van hem weten. Ze keek naar Byron, naar het litteken in zijn hals en het medeleven, het begrip in zijn ogen, en realiseerde haar dat ze waarschijnlijk ontzettend veel gemeen hadden. Maar ze wist niet zeker of dat nou echt iets positiefs was…

Het verhaal is in het begin langdradig, maar ik raad je aan om zeker door te bijten, het is een heel goed einde… Ruby ontmoet Byron in de boekwinkel waar ze toen werkte. Maar sinds de dood van haar moeder is ze daarmee gestopt, net als met school. Ze geeft haar leven op om voor Jay en haar vader te zorgen. Byron is een muzikant: speelt gitaar, zingt en treed op in de plaatselijke kroeg. Het einde had ik niet verwacht. Het verhaal was op sommige momenten niet vrolijk, maar dat is begrijpelijk door wat ze hebben meegemaakt… Het deed me echt nadenken… Het verhaal is goed overgebracht en als er nog boeken van Vanessa Garden in het Kobo Plus assortiment verschijnen ga ik ze waarschijnlijk lezen.

Meer recensies van elketje81