Geef me een kans

elketje81 26 juli 2022
Als Emma, 10 dagen voor haar huwelijk, te horen krijgt dat haar verloofde niet met haar wil trouwen, weet ze maar één iemand bij wie ze echt terechtkan: Maxim. Sinds ze 10 jaar geleden Maxim leerde kennen is hij haar beste vriend. Hij staat altijd achter haar. Ze kan zolang bij hem blijven als ze wil. Als ze voorstelt om friends with benefits te worden om zoveel mogelijk af te vinken van haar fuck-it-lijst. Maar hij was nooit gewoon een vriend. Hij is haar hele leven. Toen veranderde één nacht met Maxim alles… En ze wil meer. Maar ze wil hun vriendschap niet verwoesten.

Maxim is sinds de dag dat hij Emma ontmoette heimelijk verliefd op haar. Als ze op een dag belt laat hij haar zolang ze wil bij hem wonen. Maar als Emma hem naakt onder de douche ziet staan veranderde alles…

“Geef me een kans” is het eerste deel van de nieuwe “Geef me” reeks van Stefanie Van Mol. Het verhaal gaat over Emma, die altijd onzeker is, en haar vriend Maxim die haar altijd steunt in alles wat ze doet. Als onverwachts haar verloving verbroken wordt kan ze bij hem terecht. Maar één nacht samen in bed veranderd alles… Er komen veel stomende scènes in voor, maar het gaat ook over familiebanden, ook al zijn ze niet allemaal bloedverwanten. Het verhaal wordt in twee perspectieven verteld, dan laat je het van beide kanten lezen. Je beleefd ook het hectische leven achter de schermen van een rockband. Het verhaal leest zo vlot dat je niet merkt dat je al enkele uren aan het lezen bent. Met veel spijt was het boek dus veel te snel uitgelezen… Kan niet wachten op het volgende deel waar Stefanie Van Mol nog volop aan het schrijven is!

Meer recensies van elketje81