Hemelse modder

elketje81 21 december 2021
De zussen Iselle en Dagmar zijn altijd close geweest. Doordat ze op jonge leeftijd hun ouders verloren en op elkaar aangewezen waren, is hun band alleen maar sterker geworden. Maar door de jaren heen zijn ze wel erg veranderd. Waar Iselle een sportschool runt en het gemis van haar ouders wegstopt door veel te sporten en gezond te eten, vindt Dagmar juist troost in wijn en lekkers.

Toch is er één ongezonde voorliefde die de zussen bindt: de hemelse modder die hun vader vroeger maakte. Helaas was het recept strikt geheim en hebben ze de vertrouwde smaak nooit helemaal kunnen nabootsen – zelfs al proberen ze het elke Kerstmis. Als hun contrasterende levensstijlen op een dag hard botsen, dreigt voor het eerst hun gezamenlijke kerst in het water te vallen. Maar in een jaar kan veel gebeuren. Brengt het recept voor de hemelse modder van hun vader hen weer bij elkaar voor het jaar uit is? En wie zit er tegen die tijd nog meer aan tafel?

Het verhaal gaat over de twee zussen die een sterke band hebben. Iselle is een echte controlefreak geworden. Ze runt haar eigen sportschool, heeft altijd kritiek op het gewicht van Dagmar en laat de liefde liever aan haar voorbijgaan. Dagmar vindt troost in eten en stort zich steeds van de ene foute relatie in de andere en schrijft brieven naar haar overleden moeder.

Het is een prachtig kerstverhaal dat gaat over de band tussen twee zussen. Het leest zo vlot, dat is ’s avonds altijd maar zei: “nog één hoofdstuk en dan ga ik slapen…” maar bleef maar lezen tot ik mijn ogen niet meer open kon houden… Hou je zakdoeken maar bij de hand, want ze zijn stukken bij waar je een traantje bij wegpinkt maar ook waarbij er een glimlach verschijnt. Ideaal dus om te lezen in de kerstperiode!

Meer recensies van elketje81