Volledig verknipt...

elketje81 12 mei 2023
Dankzij Dennis Biesma mocht ik dit boek proeflezen, waarvoor heel veel dank!

Lara Cains is een wandelende tijdbom. Ze groeit op met een stem in haar hoofd, haar ouders hebben haar verstoten en haar beste vriendin heeft zelfmoord gepleegd. Na een sessie met haar psychiater wordt ze achtervolgd en overvallen. Ze krijgt een black-out en kijkt uren later in de levenloze ogen van haar overvaller. Ze doet op dat moment wat ze altijd doet, vluchten voor zichzelf en iedereen om haar heen.
Net als ze haar leven weer op de rit lijkt te hebben, merkt ze dat ze in de gaten wordt gehouden. Het blijkt niet één persoon te zijn, maar een hele organisatie. Wie zijn die mensen en wat willen zij met haar DNA doen?

Het verhaal gaat over Lara, die sinds haar zevende leidt aan een persoonlijkheidsstoornis. Na een groepssessie wordt ze achtervolgt en aangevallen. Vluchten is het enige dat ze kan doen als ze wakker wordt. Net nu ze weer alles op een rijtje heeft, krijgt ze het gevoel dat ze achtervolgt wordt. Als er bij haar wordt ingebroken, vlucht ze via de brandtrap. Als ze er erachter komt dat ze niet achtervolgt wordt door een persoon maar door een organisatie nadat haar DNA werd gevonden bij een moordonderzoek vertrouwt ze niemand meer. En wat is er zo speciaal aan haar DNA?

Het verhaal neemt je mee in het heden alsook naar stukken in het verleden. Je wordt zo meegezogen in het verhaal dat je gewoonweg niet kan stoppen met lezen. Op sommige momenten grijpen de emoties je naar de keel. Na het lezen van het verhaal zit ik nog met zoveel vragen, dus hoop zeker dat er nog een vervolg komt.

Meer recensies van elketje81