Lekker niet perfect

elketje81 06 juni 2022
Lekker niet perfect geschreven door Mirjam Aarts
Dankzij Van Driel Publishing mocht ik dit prachtige boek lezen

Nina Martens woont al haar hele leven in een klein dorp. Na de pijnlijke beëindiging van haar relatie komt ze haar ex op elke straathoek tegen. Ook haar baan bij de plaatselijke krant is ze meer dan zat. Ze besluit alles achter zich te laten en vertrekt naar de grote stad. Nina ziet haar perfecte leven in de Domstad helemaal voor zich: een baan bij een grote uitgeverij, een knappe en avontuurlijke man en een fijn huis midden in de bruisende binnenstad. Maar alles pakt anders uit dan ze dacht. Zal ze haar perfecte leven ooit vinden?

Het verhaal neemt je mee naar een dorp waar iedereen elkaar kent. Nina is het beu om steeds haar ex tegen te komen met zijn vriendin, een vriendin notabene van haar. Ze wil ergens anders beginnen, net als haar vriendin Manon. Als ze na lang zoeken een huis in Utrecht vindt, verhuist ze naar daar. Ze had niet gedacht dat het zo moeilijk is om een baan te zoeken. Ze dacht dat het leven perfect zou zijn nu ze haar leven in het dorp verruild heeft met de stad. Is ze er wel gelukkig? Ze laat op Instagram uitschijnen dat ze er gelukkig is door steeds perfecte selfies te posten met de hashtag “Utrecht, je bent geweldig”… . Maar in Utrecht heeft ze de ene tegenslag na de andere.

“Lekker niet perfect” laat je zien dat het leven niet altijd vlekkeloos verloopt. Hoe verder je in het verhaal zit, hoe benieuwder je bent hoe het gaat aflopen. Het verhaal wordt in het perspectief van Nina gebracht, dus was soms wel benieuwd hoe de andere personages dachten, zich voelde, wat ze dachten of deden… Voor de rest was het een heel vlot verhaal, waarbij ik soms dacht: hoe zou ik er op reageren of me voelen.

Meer recensies van elketje81