Fashionhorror?!

Het antwoord op de hierboven (in de titel van de recensie) gestelde vraag is een aarzelend 'ja'. Aarzelend omdat het geen horror is zoals bij de vorige (Zeemeerminnen)manga, maar omdat de horror um letterlijk én figuurlijk zit in de wijze waarop jonge meiden/vrouwen zichzelf pijnigen om te voldoen aan onmogelijke fysieke eisen die gesteld worden aan modellen. En in het geval van deze Helter Skelter gaat het (hoop ik dan toch) nog verder dan het nu al in de echte wereld gaat.

De hoofdpersoon is door een enorm pijnlijke behandeling in een niet heel zuiver op de graat zijnde kliniek, van een lelijk, dik eendje veranderd in een magnifiek aantrekkelijk, zeer gewild model...

Lees verder op mijn Mangaspot.

Meer recensies van Ellen IJzerman (prowisorio)