Straf...en niet weg te leggen!

25 november 2019
We leren in het begin van het boek Jules Larsen kennen. Een meisje dat nog maar weinig geluk kende en in geldnood zit. Haar vriendje bedroog haar en dat deed voor Jules de deur dicht. Verhuizen zou ze, haar eigen boontjes doppen. Jules gaat in op een mysterieuze advertentie, de ideale kans om vlug geld bij elkaar te zien rapen. Ze solliciteert als housesitter in het exclusieve appartementencomplex "Het Bartholomew" in Manhattan. De sollicitatie loopt nogal geheimzinnig maar Jules vindt het best wel spannend. Er zijn wat regels aan verbonden. Zo moet ze elke avond in haar appartement "12a" slapen, geen bezoek ontvangen en de bewoners niet lastigvallen. Haar beste vriendin waar ze alles aan kwijt kan, vertrouwt het allemaal niet en waarschuwt Jules dat als het te mooi lijkt om waar te zijn dat dit dan ook zo is. maar Jules zet door en wil bewijzen wat ze waard is. Jules leert enkele mede oppassers kennen waaronder de geheimzinnige Ingrid. Het lijkt erop dat ze vriendinnen zouden worden maar dan verdwijnt Ingrid. Volgens anderen is ze er gewoon vanonder gemuisd omwille van de regeltjes en zo maar Jules ontdekt dat dit helemaal niet het geval is. De zoektocht naar Ingrid is veel moeilijker dan eerst gedacht maar dit is niet het enige wat Jules zorgen baart. Ze ziet gelijkenissen met nog een andere oppasser die vroeger verdween... En plots ziet ze ook gelijkenissen met zichzelf. Is Jules in staat om op tijd te vluchten of raakt ze verstrikt in de duistere geheimen van het Bartholomew?
Dit boek vond ik vanaf de eerste bladzijden al heel bijzonder. De schrijfwijze van de auteur, de opgebouwde spanning en het verhaal op zich zorgen ervoor dat je door wil lezen. Of je nu een dagje tv had gepland of eigenlijk je huishouden moest doen, dit boek zorgt ervoor dat je voor beiden geen tijd wil maken...

Meer recensies van