Een thriller met veel vaart

Ellis Pagen 10 november 2019
Tom, die gezien wordt als een nieuwe goeroe, is eigenaar van de Mindset Academy. Samen met zijn vrouw Amber runt hij dit coachingsbedrijf. Ze worden bijgestaan door assistent Joël.
Tom en Amber zien hun grote wens in vervulling gaan als draagmoeder Kirsten bevalt van hun dochtertje Emma. Op de dag dat ze hun dochtertje gaan ophalen is Kirsten plotseling verdwenen en hun dochtertje heeft ze meegenomen. Wat is er gebeurd? Zijn ze ontvoerd, of hebben ze het ziekenhuis vrijwillig verlaten? Tom en Amber zijn in een nachtmerrie beland.

Naast de zoektocht naar baby Emma worden meerdere personages gevolgd, elk met hun eigen gedrag en bijzonderheden. Dit leidt tot de nodige intriges. De perspectieven wisselen elkaar af in korte hoofdstukken.
Hierdoor kan ik als lezer niet zeggen wie de hoofdpersonages zijn in het verhaal. Ieder personage heeft zijn aandeel in het verhaal, waarbij de een wat meer beschreven wordt dan de ander. De karakters worden echter geen van allen echt uitgediept en dat is wel een gemis.

Leuk detail is dat je als lezer gedachten kunt lezen van degene die op dat moment de hoofdrol speelt in het te lezen hoofdstukje.

Alhoewel ik persoonlijk het plot vergezocht vind, heeft me het boek meegesleurd in de spanning. Dit, en de zeer vlotte schrijfstijl van de auteur zorgen ervoor dat ik het boek zeker zal aanraden bij andere lezers.

Meer recensies van Ellis Pagen