Glitter!

Els Van Haute 15 april 2024
Little People, Big Dreams. Elvis Presley. Tekst: Maria Isabel Sánchez Vegara. Illustraties: Ana Albero.

De nieuwe deeltjes in deze prachtige reeks over kleine dromers die opgroeien tot wereldberoemde mensen blijft maar groeien. Deze keer is Elvis (geen achternaam nodig) aan de beurt. Zijn inbreng situeert zich, natuurlijk, op het muzikale vlak. Hij was niet zo maar een beroemde ster; hij zorgde ook voor een ware revelatie door country en blues te vermengen tot een heel nieuwe genre: rock-‘n-roll. Met de bijhorende heupbewegingen ;)

Door het lezen van dit deeltje begrijp ik beter waarom mijn moeder zo gek op hem was, hoe hij de wereld echt veranderd heeft. En ja, er zijn ook mindere kanten aan hem, die niet in dit boekje aan bod komen (hol snel naar de bioscoop om Priscilla van Sofia Coppola te gaan kijken) maar we mogen/moeten blijven dromen en kleine kinderen inspireren. En daar is deze reeks het perfecte middel voor. Spaar ze allemaal!

Meer recensies van Els Van Haute