Goesting!

Els Van Haute 10 april 2020
Fermenteren. Van kombucha en kefir tot inmaken en zuurdesem. Door Fern Green.

Mijn derde boek van Green en weer ferm onder de indruk. Ze schrijft over uiteenlopende keukentechnieken maar weet van elk onderwerp steeds super veel. Ook in Fermenteren.

Ik maak zelf al een tijdje zuurdesembrood en heb ook wel al eens kimchi gemaakt maar kefirn durfde ik bijvoorbeeld nog niet aan. Dankzij Fern gaat daar verandering in komen. Ik wist wel al een beetje dat gefermenteerde dingen gezond zijn maar hoe dat echt zit wist ik niet, dat lees je dus allemaal in dit boek. Daarnaast krijg je 63 recepten om thuis zelf aan de slag te gaan. De foto’s zijn mooi, de uitleg helder en duidelijk en je hebt geen 1000 ingrediënten nodig.

Nu het groenten- en fruitseizoen weer op gang komt, we allemaal binnen moeten blijven én nu onze gezondheid wel een boost kan gebruiken lijkt het het ideale moment om zelf te beginnen fermenteren. Wat dacht je van radijs met venkel, komkommersoep met kefir of citroen-bosbes-kombucha?
Ik begon gewoon te kwijlen toen ik voor het eerst door dit boek bladerde. Het enige probleem is iets kiezen om mee te beginnen ;)

Merci Fern Green! Fan!

Meer recensies van Els Van Haute