Wolf in een konijnenpak

Els Van Haute 09 mei 2024
Het Heidi-feest. Door: Jannemieke Caspers.

Een boek dat ik zelf nooit zou hebben gekozen dus dank u Mira om mij uit mijn comfortzone te halen.

Dit boek is een romanbewerking van het toneelstuk ‘WOLF of Het Heidi-feest’; nu ik het boek uit heb ben ik wel benieuwd naar dat toneelstuk.

Op de achterflap staat dat het een ‘grappig en grimmig’ verhaal is. Gezien de thematiek vind ik het niet echt grappig, wel heel grimmig. Ik zou het omschrijven als een mengeling tussen Twin Peaks, The dead don’t die en de boeken van Amélie Nothomb. Denk aan: personages met een serieuze hoek af, angst voor dé indringer en de klungelige reactie daarop én flink wat absurdisme met een feministische ondertoon.

Zonder de plot te veel te spoilen kan ik zeggen dat je je kan verwachten aan een sprookje voor volwassenen waarin de wolf een konijnenpak draagt en de moeder het beter weet. Liefhebbers van het genre gaan hier van smullen!

Meer recensies van Els Van Haute