Geslaagd debuut

EMBV 13 december 2019
Dag en Nacht is het thrillerdebuut van Romy Hausmann. Een zeer geslaagd debuut. Wat een boek! Spannend, ontroerend, het heeft het allemaal.

Het boek draait grotendeels om Lena een vrouw die al veertien jaar vermist wordt. Het verhaal wordt vanuit drie personen verteld namelijk Hannah naar blijkt de dochter van de vermiste Lena, Jasmin tevens een ontvoerde en vermiste vrouw en Matthias de vader van de vermiste Lena. Alle verhaallijnen zijn even spannend, ontroerend en soms afschuwelijk en ongelofelijk. Het wordt verteld in niet al te lange hoofdstukken, wat het lezen en schakelen prettig maakt. Ieder hoofdstuk eindigt met een soort cliffhanger zodat je als lezer erg nieuwsgierig gemaakt wordt van hoe nu verder. Het is dan ook een boek wat je niet weg wilt of kunt leggen.

De schrijfstijl van de auteur is lekker vlot en alles is zeer beeldend geschreven, je waant je als lezer in een film. De verschillende verhaallijnen komen aan het toch wel verrassende einde prachtig samen. Echter door het hele boek gebeuren de meest heftige dingen, maar naar het einde toe lijkt het wat milder te worden. Daar had naar mijn mening wel wat meer in gezeten.

Maar over het algemeen is het een geweldig verhaal waarin de duistere kant van de mens goed naar voren komt. Prima kennismaking met de Auteur Romy Hausmann. Iemand waar we vast meer van gaan horen.

Meer recensies van EMBV