Blijft leuk

EMBV 05 juni 2020
De Cock en de moord op Anna Bentveld is het vierde boek uit de De Cock-serie. Net als in het eerste deel leidt een andere rechercheur haar moordonderzoek. Dit deel wordt evenals deel 1 nog vanuit de hoofdpersoon, rechercheur Peeters verteld.

Een boek waarin de Cock maar weinig in voorkomt en dat is wennen. Voor je gevoel loopt daardoor het verhaal stroever dan de echte Baantjer boeken. Het verhaal heeft wel de echte spanning, maar mist voor het gevoel de typische De Cock lijn, die juist de boeken van Baantjer speciaal maken. De titel is daardoor ook een beetje misleidend.

Het boek hoort natuurlijk in de verzameling als Baantjer liefhebber, maar ik lees toch liever Baantjer met De Cock op de voorgrond.

Meer recensies van EMBV