Een boek dat je bezig houdt

EMBV 18 juni 2020
In het boek maken we kennis met Livia, die binnenkort veertig wordt en groot feest gepland heeft. Een dag die ze al jaren gepland heeft. Maar er is iets wat ze bij zich draagt en een schaduw over het feest dreigt te werpen. Echtgenoot Adam is vastbesloten dat Livia haar droomdag zal hebben … maar ook hij heeft zijn eigen geheim …

Het is een puur menselijke vraag – wanneer breng je het nieuws dat je familie uit elkaar doet scheuren, hoe lang kun je je geliefde nog onbezorgd laten zijn? Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zou doen in de situatie van Adam of Livia. Elk moment verwacht je dat de bom zal vallen maar wanneer is het juiste moment. Wanneer ze de bom inderdaad droppen, is het hartverscheurend.

Het verhaal is prachtig geschreven. Het leest echt weg als een trein, je kunt het niet wegleggen. Je wilt gewoon weten hoe dit afloopt. De personages zijn goed uitgewerkt. Ze zijn zo gedetailleerd. Je voelt je echt betrokken bij ze. Je voelt de worstelingen, de twijfel, de angst.

Het dilemma bevat bekende thema’s van verlies , liefde, wrok, families en vriendschappen. BA Paris geeft de lezer voer dat aangrijpend is en tot nadenken aanzet. Wat zou je zelf doen? Dat blijft een dus echt een dilemma.Het Dilemma houdt je na het lezen dan ook zeker nog wel even bezig. Het boek is zeker een aanrader.

Meer recensies van EMBV