Vlindermeisje

EMBV 05 februari 2020
Het Vlindermeisje was een boek waar ik even in moest komen. Dat kan komen omdat ik de eerder boeken over Naomi de hoofdpersonage niet gelezen heb. Maar langzaam aan kwam er vaart in het boek en was het moeilijk weg te leggen. Het is een perfecte mix van personages, setting en verhaal.

De kracht van Naomi, haar vastberadenheid en intensiteit om haar zus te vinden worden tot leven gebracht in het boek. De connectie van Naomi met Celia is ook aangrijpend. De auteur combineert moeiteloos het verhaal van Naomi en Celia. Dat voegt zowel diepte als emotie aan de roman toe.

Met de beide verhaallijnen van Naomi en Celia zou je denken een thriller te lezen. Dat is niet geval, het verhaal bevat ook veel feelgood momenten en tegen het einde voel je wel aan je water hoe het afloopt. Dat mag echter de pret niet drukken. Het is een prachtig geschreven boek met een fijne schrijfstijl van de auteur.

Het Vlindermeisje is een prachtig geschreven boek over degenen die verloren zijn en wanhopig gevonden willen worden, evenals degenen die worden gezien maar zich nog steeds verloren voelen. Het is een verhaal over je machteloos voelen om situaties die overal in de wereld gebeuren. Het is ook een verontrustend verhaal over het feit dat zoveel kinderen in de marge gevaar lopen, zonder dat iemand voor hen pleit of hen beschermt.

Meer recensies van EMBV